De ce Feedback-ul este mai important decat Notarea? | International School of Oradea

Elevii care se uita direct la ultima pagină a eseurilor pentru a vedea nota, mai degrabă decât comentariile? 
Părinți care trimit  e-mailuri legate de notele elevilor lor, mai degrabă decât despre evolutia lor. 
Inițiative guvernamentale care se concentrează doar pe rezultatele testelor? Vă sună cunoscut vreuna dintre aceste situații?

Diferenta intre Feedback și Notare nu a fost niciodată mai clară si acesta este un aspect evidențiat de pandemia Covid-19 si educația mutată in online.

Notarea este recunoașterea faptului ca un profesor a verificat munca depusă de elev. Este cel mai adesea recunoscută ca si informație corecta sau incorecta.  Este considerată a fi un fenomen relativ recent, apărut in 1940, avand ca si scop facilitarea comunicarii intre instituții. 🙂  niciun studiu nu demonstrează foarte clar beneficiile concrete ale notarii asupra elevilor.

Feedback-ul identifica punctele forte si punctele slabe, prin remarci verbale sau scrise, ghidandu-l pe elev in a dezvolta noi idei si concepte. Feedback-ul este vital in accelerarea progresului elevului. Totodată afectează pozitiv comportamentul clasei școlare.

Fie ca este vorba de feedback-ul din sala de clasa, fie ca este vorba de cel online, Feedback-ul trebuie sa fie parte incorporata a procesului educațional.

Obiectivele majore ale acordarii Feedback-ului:

  • Crearea unui mediu de învățare pozitiv 
  • Evaluarea continua a progresului elevului 
  • Sprijinirea elevilor si implicarea activa a acestora in procesul propriu de învățare. 
  • Facilitarea viitoarelor planificari.

Responsabil pentru acordarea feedback-ului este profesorul, secondat de către profesorul asistent. In același timp, elevii sunt invatati sa se autoevalueze si sa colaboreze. 

La ISO folosim aceleași proceduri de feedback pentru întreaga școală:

  • lucrarea evidențiată în roz pentru a arăta unde „Learning Intention” – a fost îndeplinită („Roz perfect”);
  • lucrarea  evidentiata în verde pentru a arăta unde L.I. nu a fost îndeplinită („Verde pentru creștere”);
  • simbolurile utilizate pentru feedback trebuie să fie consecvente și înțelese în mod clar de către copii

     

Simbolurile de feedback sunt  afișate în toate sălile de clasă;

  • lucrarea este  marcată cu stilou negru sau albastru și trebuie să contrasteze cu scrierea elevului
  • feedback-ul este oferit zilnic sau când o lucrare este finalizată;
  • feedback-ul este  legat de o intenție clară de învățare, care a fost împărtășită cu copii și este clar menționat la începutul lucrării;
  • feedback-ul celebrează succesul cât mai des posibil pentru a crește stima de sine și încurajează toți copiii să lucreze la maximum de potențial;

Aceste aspecte fiind evidentiate,pe măsură ce nivelul de stres al elevilor crește și angajatorii acordă prioritate abilităților și adaptării la situații necunoscute, este important ca notele să nu eclipseze învățarea ca obiectiv final al educației. 

Oferind elevilor noștri feedback de înaltă calitate, constructiv, îi putem ajuta să devină cursanți cu o pasiune pentru cunoștințe care să le servească toată viața.

Anca Popa
Admission Officer