Conferința NextGen 2022 – de la cum să ai un copil sigur pe sine la cum să fii tu ca părinte mai încrezător în propriile forțe. Sau 10 lucruri pe care le poți face pentru copilul tău ca să îl ajuți să fii mai încrezător

Sâmbătă, 4 iunie, International School of Oradea a organizat cea de-a doua ediție a conferinței NextGen. Scopul acestei conferințe este să aducă împreună oameni care au un obiectiv comun, acela de a îmbunătăți calitatea educației în rândul celor mici. Iar anul acesta tema principală a fost cum să avem un copil încrezător în propriile forțe. Această temă a fost sugerată de către majoritatea părinților școlii și reprezintă o provocare pentru orice părinte, până la urmă.

În cadrul conferinței au fost 6 speakeri și 2 invitați speciali: Dl Inspector Școlar Județean Horia Abrudan din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și Dl Iulian Cristache, Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.

Speakerii conferinței au fost: Mihaela Tatu, moderator și speaker, Otilia Mantelers, psiholog, Hedi Hoka, psiholog, Ana Maria Ivan,coach și mamă blogger, Robert Malone, instructor metoda Shichida în Oradea, Ebony Ellis, director adjunct al International School of Oradea. „Relația elev – părinte – profesor ar trebui să fie ca un triunghi echilateral”, a spus dl Horia Abrudan, Director al ISJ Bihor.

Mai jos îți prezentăm 10 idei pe care le-am cules din prezentările speakerilor și pe care le poți aplica în propria familie.

1. Iubiți-vă copiii. Iar iubirea înseamnă timp, nu bani. Principiile și valorile morale se transmit în familie. Poți să-i spui unui copil să citească, dar dacă tu nu citești, nici el nu va citi. Poți să-i spui să-și respecte profesorii, dar dacă tu nu-ți respecți familia, nici el n-o va face. (Iulian Costache)

2. Să fii atent cum le vorbești copiilor ca să le rămână cuvintele tale în minte și suflet și să generezi acțiune. De asemenea, dacă copiii nu fac ce le cererem să nu le punem la îndoială capacitatea lor de gândire, ci, poate ar trebui să ne gândim că este problema noastră în a ne face înțeleși. Trebuie repetat în mai multe feluri până noi învățăm să ne facem înțeleși. (Mihaela Tatu)

3. Ne comparăm inevitabil cu alții, dar trebuie să vedem cum se simte în interior. Și copilul va face cum vede în familie. Dacă mama nu se simte frumoasă, nici fata nu va ști cum să se simtă frumoasă. Dacă tatăl ezită să crească profesional, nici băiatul lui nu va reuși. (Otilia Mantelers)

4. Atunci când copiii au conflicte între ei la școală sau la joacă, nouă ca părinți ne este rușine de ceea ce a făcut copilul. Dar, în loc să transformăm rușinea în enervare și s-o vărsăm pe copil, mai bine ne analizăm pe noi înșine. Să vedem ce simțim și de ce ne simțim în acel fel. Apoi, la modul ideal, întâi ascultăm copilul. Ar fi bine ca întâi să înțelegem ce s-a întâmplat. Noi nu trebuie să facem dreptate între copii, ci suntem acolo să-i înțelegem. (Otilia Mantelers)

5. Când copilul vine pe lume, este timpul să înveți, nu să educi. (Hedi Hoka)

6. Când copilul are stimă de sine scăzută ar fi bine să mă uit la cât de multă siguranță emoțională îi ofer și la cât de multă siguranță corporală îi arat că am eu față de mine. Cât de bine mă simt eu cu mine? Noi, părinții, primim exact acei copii de care avem nevoie să evoluăm. Copiii sunt niște oglinzi în viața noastră – ne oglindesc părțile pe care trebuie să le vindecăm. Stima de sine călătorește de la străbunici, la bunici, de la bunici la părinți și de la părinți la copii. (Hedi Hoka)

7. Cât de dorit simte copilul că este în familia lui este un aspect important pentru stima de sine. I-ai spus vreodată povestea nașterii lui? Cât de mult l-ați așteptat? Ce emoții ați avut când l-ați văzut prima dată? (Ana Maria Ivan)

8. Modul în care ne manifestăm iubrea față de copil este cel mai important element în creșterea copilului. Iar iubirea înseamnă și reguli, disciplină, nu doar să-l facem pe copil fericit pe moment. Metoda Shichida se concentrează pe a dezvolta ambele emisfere ale creierului la copiii între 6 luni și 6 ani, pentru a le descoperi și dezvolta pe de-antregul abilitățile lor native. (Robert Malone)

9. Unde am fi fără persoanele care testează limitele? N-ar mai exista progres. Așa și cu copiii noștri. Trebuie să le oferim încurajare care să exploreze. (Ebony Ellis)

10. Copiii au nevoie de instrumente. Acesta este scopul educației – să le oferim instrumentele necesare ca ei să devină adulți responsabili, curioși, empatici și încrezători în propriile forțe. Ei trebuie să înțeleagă că este bine să lucreze împreună cu alte persoane, să fie curioși, să-și descopere punctele forte, să pună întrebări și să caute răspunsuri.  (Ebony Ellis)

Prin acest eveniment, ne-am dorit să contribuim la crearea unui parteneriat puternic școală – părinte – elev – comunitate. Iar puterea comunității a fost dată de partenerii conferinței. Principalii parteneri au fost: Inter Broker de Asigurări, EBM Papst, Shichida România și Clinicile Dr. Leahu. Le mulțumim pentru că sprijină educația în mod activ, nu doar declarativ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.